رمان خارجی

به سوی فانوس دریایی

(To the lighthouse)

بخش نخست رمان تصویری است از دنیای سبز عشق و زیبایی در زمینه طبیعی و فراخور حال. در بخش دوم نیروهای ویران‌گر بر این قلمرو حاصل‌خیز یورش می‌آورند. زمینه این بخش در ارتباط با فصل و تاریخ و ماورای طبیعت است. فضای حاکم فضای شب و زمستان است و ظهور خصم‌های جهانی در وجود اژدها تجسد می‌یابد. بخش سوم حکایت بازگشت اشخاص داستان به دنیای سبز است. آن‌ها تلاش می‌کنند سعادت پیش از جنگ را برقرار سازند. آن‌چه به تلاششان نظم می‌دهد سفر به قصد طلب است که اشخاص داستان برای رسیدن به مقصود ناگزیرند از آب بگذرند. هدف سفر هم عبارت است از رسیدن به برج باروواری که روی صخره سنگی قرار گرفته است و در هنگامه شب و توفان منبع نورافشانی به دنیای اطراف است.

صالح حسینی
نیلوفر
9789644481994
۱۳۸۷
۲۳۸ صفحه
۱۷۷۷ مشاهده
۲ نقل قول
نسخه‌های دیگر
ویرجینیا وولف
صفحه نویسنده ویرجینیا وولف
۱۸ رمان آدلاین ویرجینیا وولف، بانوی رمان‌نویس، مقاله‌نویس، ناشر، منتقد و فمنیست انگلیسی بود که آثار برجسته‌ای چون خانم دالووی (۱۹۲۵)، به سوی فانوس دریایی (۱۹۲۷) و اتاقی از آن خود (۱۹۲۹) به‌رشته تحریر درآورده‌است. یکی از جمله‌های معروف او در کتاب اتاقی از آن خود: یک زن اگر می‌خواهد که داستان نویسی کند، باید حتماً پول و اتاقی از آن خود داشته باشد. او آدلاین ویرجینیا استفن در سال ۱۸۸۲ و در لندن به‌دنیا آمد. مادر او جولیا پرینسپ استفن (به انگلیسی: ...
دیگر رمان‌های ویرجینیا وولف
ارلاندو
ارلاندو ارلاندو در سال 1928 منتشر شد. زندگی شخصیت داستان- ارلاندو- 4 قرن به درازا می‌کشد و تنوع و گوناگونی صحنه‌ها و ماجراها و افکار و اندیشه‌ها به اندازه‌ای است که بیان آن فقط از شیوه ویژه وولف ساخته است. ارلاندو که نخست نجیب‌زاده‌ای الیزابتیانی است، به عنوان نماد و تصویر روح انسانی جلوه‌گر می‌شود؛ و بدین سبب در مسیر گذر ...
اتاقی از آن خود
اتاقی از آن خود مایه تاسف بود که نتوانسته بودم در غروب آن روز نظر مهم یا اطلاعات تازه‌ای به همراه بیاورم. زنان فقیرتر از مردان‌اند به این یا آن دلیل. شاید بهتر است دیگر از جست و جوی حقیقت دست بردارم و در عوض سیلی از اظهارنظرها را بر سر خود نازل کنم.
در میان نقش‌ها
در میان نقش‌ها در میان نقش‌ها کتابی است پرشور و منسجم و، نسبت به دیگر آثار وولف، عمیق و تکان‌دهنده. نگارش رمان که هم‌زمان است با جنگ داخلی اسپانیا و به قدرت رسیدن هیتلر در آلمان، نگاه وولف را به جنبه‌های تاریک زندگی و نیروهای شر معطوف کرد. همین امر به سمبولیسم غریب داستان زیبایی و بصیرت هولناکی بخشیده است.
سال‌ها
سال‌ها مارتین به خود گفت اما دیر می‌رسم، چرا که مقابل ماربل آرچ راه تاکسی مسدود شده بود. او به ساعت خود نگاه کرد. تازه هشت و نیم بود. تاکسی دوباره به راه افتاد و او اندیشید ولی هشت و نیم یعنی هشت و چهل و پنج دقیقه. هنگامی که تاکسی به میدان پیچید، اتومبیلی کنار در بود و مردی از ...
مشاهده تمام رمان های ویرجینیا وولف
مجموعه‌ها