رمان ایرانی

روز حلزون

آمدن من، این جور قضاقور تکی، توی هیچ فیلم وامانده‌ای نبود یا من ندیده بودم . این‌جا، فانتزی همان‌قدر مسخره‌ است که بی‌کاری ومن و شیرین، نزدیک 30 سالگی اصلا مسخره نیست. تیم برتون، ادوارد دست قیچی را فانتزی‌تر از فانتزی می‌سازد، روی پرده نقره‌ای، آب از آب تکان نمی‌خورد. اما اینجا با هزار جور مدرک دانشگاهی بی‌کاریم و روی پرده سیاه آب از آب تکان نمی‌خورد. توی فیلم دختر می‌گوید مردی را که به جای دست‌قیچی دارد و خیلی هم خنگ است به دوست پسر سابقش ترجیح می‌دهد. ادوارد هم با تراشه‌های یخ، برایش برف می‌باراند. تماشاچی‌ها اصلا تعجی نمی‌کنند و قند توی دلشان آب می‌شود.اما شیرین اینجا نمی‌تواند بگوید این پسر آدمی‌زاد را، که از قضا خنگ هم نیست، دوست دارم. اینجا فیلم‌های فانتزی حتی توی سینمای کودک هم مرده. بدو شیرین، بدو.تا آخر عمر وقت داریم بنشینیم و تمام فیلم‌ها را با هم سق بزنیم!

گیسا
9786006885032
۱۳۹۲
۱۶۰ صفحه
۵۸۷ مشاهده
۱ نقل قول
دیگر رمان‌های زهرا عبدی
تاریکی معلق روز
تاریکی معلق روز سومین رمان زهرا عبدی تجربه تازه‌ای است و با جامعه امروزی ایران گره خورده. رمان تاریکی معلق روز قصه دختران و پسران است در واحد زمانی که «امروز» است و واحد مکانی که پلی معلق است از ایران تا آن سوی آب‌ها. قصه دختران و پسران جوان که در عصر حکم‌روایی اینترنت و رسانه مبتلای معادلات جدید روابط انسانی هستند. ...
ناتمامی
ناتمامی زهرا عبدی در دومین رمانش، ناتمامی، راوی یک ماجرای عجیب است. عبدی که پیش از این رمان روز حلزون را منتشر کرده و به نسبت بازخوردهای مثبتی گرفته است، برای نوشتن این رمان زمانی بیشتر صرف کرده است. رمان ناتمامی در یک فضای دانشگاهی شکل می‌گیرد، در تهران. محور رمان درباره ناپدید شدن عجیب و مرموز یک دختر دانشجو جنوبی ...
مشاهده تمام رمان های زهرا عبدی
مجموعه‌ها