رمان ایرانی

لب بر تیغ

درخت‌ها و باد. خم و راست می‌شوند شاخه‌ها. تاب می‌خورند، پیچ می‌خورند و بر می‌گردند سرجاشان. سر پدرش داد زده بود. واقعا داد زده بود؟ چه‌طور این جوری شده بود؟ کی از توی دهان او آن‌طور داد زده بود. این دهان حالا مال کی بود؟ با این دهان نبود که به‌هم می‌خندیدند وقتی با هم می‌رفتند پارک؟ اگر مادر نمرده بود، حالا همان خانه بودند. توی کوچه‌های خودشان می‌دوید. توی زمین‌های خالی، جلو چشم هر دوشان. نه جلو این چشم‌های غریبه‌ی درانده. اگر مادر بود و حیاط آن همه بزرگ و خالی نمی‌شد و استخرش خشک نمی‌ماند، نمی‌آمدند این‌جا. به جای چشم‌های خیره و دهان بسته و تلخ فرنگیس، حالا به دهان مادرش نگاه می‌کرد که باهاش حرف می‌زد و نمی‌گذاشت برود سر پدرش داد بزند. که حالا بدود توی این کوچه. این کوچه که تنگ می‌شود با این یک ماشین گذری.

چشمه
9789643622923
۱۳۸۹
۱۶۴ صفحه
۱۱۵۰ مشاهده
۰ نقل قول
حسین سناپور
صفحه نویسنده حسین سناپور
۹ رمان سناپور در سال ۱۳۳۹ در کرج به‌دنیا آمد. درس‌خواندهٔ رشتهٔ منابع طبیعی است اما از همان ابتدا به نوشتن و روزنامه‌نگاری روی آورد. در آغاز فعالیت داستان‌نویسی‌اش برای کودکان و نوجوانان می‌نوشت. پسران دهکده (۱۳۶۹) و افسانه و شب طولانی (۱۳۷۳) حاصل این دوران است. سپس به روزنامه‌نگاری روی آورد و در روزنامه همشهری و زن و حیات‌نو و چند نشریه دیگر شروع به همکاری کرد. مدتی هم بر کار گردآوری و چاپ داستان‌هاب مجلات گردون و کارنامه نظارت داشت. ...
دیگر رمان‌های حسین سناپور
آتش
آتش هر چند معمولا وقت‌شناسی را مهم‌ترین عامل داشتن یک سفر خوب می‌دانیم، من اغلب آرزو داشته‌ام هواپیمایم تاخیر داشته باشد تا ناچار شوم وقت بیشتری را در فرودگاه بگذرانم. کمتر پیش آمده این آرزو را با دیگران در میان بگذارم... آقایی که با من تماس گرفته بود توضیح داد که شرکتش اخیرا علاقه‌ای به ادبیات پیدا کرده و تصمیم گرفته ...
شمایل تاریک کاخ‌ها
شمایل تاریک کاخ‌ها حسین سناپور: شرح احوال نوشتن؛ متولد 1339. شروع داستان‌نویسی و نوشتن نقد داستان و نقد فیلم و گاهی فیلم‌نامه های کوتاه از 1363. چاپ کردن این نوشته‌ها در نشریات مختلف در همین سال‌ها و تا سال‌ها بعد.از حدود سال 1372 تا هفت سال بعد روزنامه‌نگاری در بخش‌های ادب و هنر چهار روزنامه،انتشار رمان نیمه غایب که برنده اولین دوره‌ی جایزه ...
سمت تاریک کلمات
سمت تاریک کلمات «بعضی‌مان یک مرتبه بیدار می‌شویم، بعضی آهسته، و بعضی هیچ‌وقت. اما اگر بیدار شویم، دیگر فکر و نظر دیگران هیچ تاثیری در حال‌مان ندارد. این‌که وقتی ما را می‌بینند چشمانشان برق بزند، یا برعکس، پره‌های دماغ‌شان با نفرت باز و بسته شود، هیچ اهمیتی ندارد. مهم فقط این است که خودمان جلو آینه که می‌ایستیم چه می‌بینیم. اگر نتوانیم جلو ...
نیمه غایب
نیمه غایب
مشاهده تمام رمان های حسین سناپور
مجموعه‌ها