هیکی: (با اوقات تلخی) خدایا، تو کاراگاه احمقی هستی! فکر میکنی الان دیگه به زندگی اهمیت میدم؟ نه، کلهپوک، دیگه هیچ امید واهی نکبت یا هیچ خواب و خیالی واسم نمونده!
موران: (او را به سمت در راهرو هل میدهد.) راه بیفت!
پیش از ناشتایی و 3 نمایشنامه دیگر
در نمایشنامههای کوتاه یوجین اونیل بذر تفکری پاشیده شده است که
تمام عمر و در تمام آثارش دست از سر او برنداشت و آن از سویی
کشیده شدن پرده پندار در پیش چشم آدمها و از سوی دیگر دریده شدن این پرده و
رویارویی آنها با حقیقت عریان است. چیزی که هستی آنها را به تباهی برده و
در لحظه رویارویی از پا درشان ...
ماهی برای 1 ملعون
یوجین اونیل نمایشنامهنویس شهیر آمریکایی، پدر معنوی ادبیات نمایشی شاخص آمریکا و همچنان از برجستهترین نمایشنامهنویسان جهان به شمار میرود. ماهی برای یک ملعون نمایشگر دنیایی ظالم است که بیرحمانه تمام تلاشهای انسان برای دستیابی به آرزوها و اهدافش را نادیده میگیرد. در این نمایشنامه زندگی گوی بلورینی است که انسان آن را از امیدها و آرزوهایش پر میکند ولی ...
هوس زیر درختان نارون
در این مقاله نگارنده برآن است که پس از تعریف نظمهای 3 گانه ژاک لاکان (خیالی، نمادی، واقع) به بررسی مفهوم دیگری و تاثیر آن بر ضمیر ناخودآگاه در شکل گیری شخصیتهای نمایشی هوس زیر درختان نارون اثر یوجین اونیل بپردازد و همچنین واکنشهای شخصیتها به جهان پیرامون به مثابه نمود بیرونی ذهن ناخودآگاه را مورد بررسی قرار دهد.
آن سوی افق (نمایشنامه)
نمایشنامه آن سوی افق نمایانگر تاثیر رویا در زندگی انسانهاست. آدمها رویاهای فراوانی در سر دارند که اگر در پی شکوفایی آنها باشند، به سرنوشتی دلانگیز و دلخواه میرسند.
اما آنها، گاه، در طوفانهای زندگی، رویاهایشان را به فراموشی میسپارند و در پی شکستها و زمین خوردنها، آروزهای خود را انکار میکنند، و به دنبال تغییر رویا، و از پی ...