نمایش‌نامه و فیلم‌نامه

مبشران و 1 نمایش‌نامه دیگر

به راستی این دو بازی مهجور و ناشناخته مروژک را چه می‌توان نامید؟! تمثیل سیاسی؟ ابزورد؟ گروتسک؟ مروژسک؟! (به قیاس از پینترسک!)؛ یا همه این‌ها؟ یا یک کدامشان؟ یا هیچ کدامشان؟ اما در این دو بازی مروژک هم اختراعی ذهنی صورت داده و هم ما مجموعه کار را به این شکل ندیده بودیم. و به راستی هم که مروژک تمام مدت دارد با ما بازی می‌کند. اما برنده این بازی کیست؟

مروارید
9789641915379
۱۳۹۷
۲۱۶ صفحه
۲۰۸ مشاهده
۰ نقل قول
صفحه نویسنده اسلاومیر مروژک
۶ رمان Pierre Boileau and Pierre Ayraud (aka Thomas Narcejac) were French authors who specialized in police stories. They collaborated as "Boileau-Narcejac," with plots from Boileau. Narcejac provided most of the atmosphere and characterisations in each novel.

Each of them were highly successful alone before beginning their work together. The Prix du Roman d'Aventures, one of the most important literary awards in France, is given each year to the author of the best example of detective fiction in the world. Boileau ...
دیگر رمان‌های اسلاومیر مروژک
قرارداد
قرارداد اسلاومیر مروژک داستان‌نویس، طنزپرداز و نمایش‌نامه‌نویس لهستانی، تابناک‌ترین چهره تئاتر معاصر لهستان و یکی از پر آوازه‌ترین طنز‌آوران جهان نمایش امروز. مروژک تاکنون بیش از پنجاه نمایش‌نامه کوتاه و بلند نوشته است که بسیاری از آن‌ها را می‌توان در میان آثار برتر نمایش‌نامه‌نویسی معاصر و به‌ویژه تئاتر موقعیت جای داد.
واتسلاو
واتسلاو واتسلاو (1970) از نظر اهمیت و اعتبار هم ردیف شاهکاری چون تانگو قرار می‌گیرد. در واتسلاو، مروژک تاریخ را تراژدی- کمدی در نظر می‌گیرد؛ تصویر فشرده و شاعرانه‌ای که اکنون به همه جهانیان تعلق دارد و نه صرفا به لهستان. در عین حال در این نمایشنامه، مروژک برای اولین بار به موضوع مهاجرت و تبعید می‌پردازد.
مهاجران
مهاجران تحولات اجتماعی سیاسی دو قرن اخیر موجب مهاجرت‌های در اقصا نقاط جهان شده و می‌شود. مهاجران نه فقط تن خود که فرهنگ خویش را نیز جا به جا می‌کنند، فرهنگ می‌پذیرند و بر فرهنگ‌های دیگر تاثیر می‌گذارند. یکی از عرصه‌هایی که فرهنگ مهاجر و زندگی مهاجران بر آن تاثیر گذاشته عرصه تئاتر است. نمایش‌نامه مهاجران یکی از آثار برجسته، ...
پلیس
پلیس این نمایش‌نامه داعیه هیچ‌چیز مگر موجودیت فعلی‌اش را ندارد. یعنی گوشه‌چشمی به هیچ چیز ندارد؛ استعاره‌ای در کارش نیست؛ و این چنین هم نباید خوانده شود. مهم‌ترین چیز، نمایش عریان متن است؛ تا حد امکان مو به مو، و همراه با تاکید قاطعانه بر منطق حاکم بر عقاید و صحنه‌ها.
مشاهده تمام رمان های اسلاومیر مروژک
مجموعه‌ها