رمان نوجوان

20000 فرسنگ زیر دریا (متن کوتاه)

(Twenty thousand leagues under the sea)

نام ژول ورن ( 1905- 1828) برای همیشه به عنوان پدر داستان‌های تخیلی- علمی تثبیت شده است و برخی از پیشرفت‌های علمی و فنی که وی در داستان‌هایش با تخیل نیرومند خویش پیش‌بینی کرده بود امروز به تحقق پیوسته‌اند. ده‌ها سال است که جوانان و نوجوانان نسل‌های پی در پی با داستان‌هایی چون بیست هزار فرسنگ زیر دریا، دور دنیا در هشتاد روز، جزیره اسرارآمیز، و سفر به مرکز زمین سرگرم شده‌اند، از آنها نکته‌ها آموخته‌اند و با ماجراهای پرهیجان قهرمانان آنها همراه شده‌اند. در داستان‌های ژول ورن خلاقیت تخیلی در کنار رویدادهای هیجان‌انگیز و همراه با گرایش قوی اخلاقی و انسانی مجموعه‌ای کامل و آموزنده برای نوجوانان ساخته است.

بیژن مدرس
مرکز
9789643053451
۱۳۸۹
۱۵۲ صفحه
۱۵۳۳ مشاهده
۰ نقل قول
ژول ورن ۴۶ رمان ژول گابریل ورن نویسنده و آینده‌نگر فرانسوی بود که کتابهای زیادی با مضمون علمی-تخیلی نوشت. او هنگامی از سفر به هوا و فضا و زیر دریا در داستان‌های خود سخن گفت که هنوز بشر نتوانسته بود وسایل و امکانات چنین سفرهایی را فراهم کند. آثار او از نظر ترجمه به زبان‌های دیگر بعد از آثار آگاتا کریستی در رده دوم جهانی هستند. سال ۲۰۰۵ به مناسبت صدمین سال مرگ او «سال ژول ورن» نامیده شد. تاکنون چندین انیمیشن و فیلم از ...
دیگر رمان‌های ژول ورن
سفر به ماه (ادبیات کلاسیک جهان)
سفر به ماه (ادبیات کلاسیک جهان) دوستان بشر موجودی ناشناخته است. من ایمان دارم که بشر از جو عبور و آسمان‌ها را تسخیر می‌کند. اگر نتوانستم شما را قانع کنم اشکال از استدلال ضعیف من است وگرنه موضوع مشکل نیست. از نظر من بشر قادر خواهد بود به ماه برود و تا 20 سال بعد نیمی از ساکنین زمین کره‌ی ماه را خواهند دید.
اشعه سبز
اشعه سبز صبح روز بعد که مصادف با 12 سپتامبر بود، کلوریندا بر پهنه آب‌های آرام و در پناه نسیم ملایم شادمانه از مسیر جنوب غربی مجمع‌الجزایر هبرید پیش می‌رفت. طولی نمی‌کشید که استافا، ایونا و دماغه مول در پشت پرتگاه‌های بلند جزیره بزرگ از نظر پنهان می‌شدند.
بازگشت از ماه
بازگشت از ماه اگر مشکلی باشد، امری غیرممکن نخواهد بود، چون آمریکایی‌ها خیلی جسور و با شهامت هستند و همه کار از آن‌ها برمی‌آید. همه مطمئن بودند روزی این اقدام بزرگ عملی خواهد شد و انسان می‌تواند با اطمینان تمام در روی کره ماه و دیگر سیارات آسمانی قدم بگذارد.
دور دنیا در 80 روز
دور دنیا در 80 روز ژول ورن، یکی از محبوب‌ترین نویسندگان فرانسوی در جهان است که با رمان‌های علمی - تخیلی‌اش شناخته می‌شود. او در داستان‌هایش مخاطب را به ناشناخته‌ترین مکان‌ها می‌برد و با یافته‌هایی عجیب آشنا می‌کند. شخصیت‌های این رمان با امکانات قرن نوزدهمی، تصمیم می‌گیرند سفر به دور دنیا را از لندن شروع کنند و پس از هشتاد روز به شهر خود بازگردند.
20000 فرسنگ زیر دریا
20000 فرسنگ زیر دریا نام ژول ورن ( 1905- 1828) برای همیشه به عنوان پدر داستان‌های تخیلی- علمی تثبیت شده است و برخی از پیشرفت‌های علمی و فنی که وی در داستان‌هایش با تخیل نیرومند خویش پیش‌بینی کرده بود امروز به تحقق پیوسته‌اند. ده‌ها سال است که جوانان و نوجوانان نسل‌های پی در پی با داستان‌هایی چون بیست هزار فرسنگ زیر دریا، دور دنیا در ...
مشاهده تمام رمان های ژول ورن
مجموعه‌ها