نمایش‌نامه

مرد فرزانه ببر دیوانه و مبارک نگهبان کوچک (2 نمایش‌نامه عروسکی)

این نمایش‌نامه برای یک خنیاگر - راوی - بازیگر - عروسک‌گردان نوشته شده است برای شخصیتی چون گوسان پارتی که شاعر، نوازنده، خواننده، قصه‌گو و بازیگری توانا بود. شخصا ترجیح می‌دهم هه نقش‌ها و بازی‌ها توسط تنی واحد انجام شود و او برای نشان دادن عروسک‌های گوناگون از همه اندام‌های خود: دست‌ها سر، پاها، شانه، سینه و غیره استفاده کند.

صنوبر
9789649160825
۱۳۷۶
۱۱۶ صفحه
۵۷۵ مشاهده
۰ نقل قول
دیگر رمان‌های قطب‌الدین صادقی
اگر نرفته بودی و 3 نمایش‌نامه دیگر
اگر نرفته بودی و 3 نمایش‌نامه دیگر 4 نمایش‌نامه‌ای که در این کتاب می‌خوانید، بیانگر 4 تصویر متفاوت از تاریخ و فرهنگ ما و در بردارنده‌ برخی حوادث سرنوشت‌سازی است که بخشی از واقعیت‌های دوران معاصر ما را به نوعی نشان می‌دهد. و این از هر نظر در راستای اهداف و انگیزه‌های گروه هنر طی سی سال گذشته است که نوشتن و اجرای آثار نمایش ایرانی را ...
عکس یادگاری (سرود 100 هزار افیلیای عاشق) نمایش‌نامه
عکس یادگاری (سرود 100 هزار افیلیای عاشق) نمایش‌نامه زنی جوان با لباس‌های شندره و سر و روئی آشفته، در شهری سوخته و ویران، دسته‌ای گل می‌بافد و آرام‌آرام زیرلب لالائی می‌خواند. مردی سراپا گل‌اندود چون روحی سرگردان همه جا با اوست. در کنار اوست. پیش روی اوست.
مویه جم و 7 خان رستم
مویه جم و 7 خان رستم مویه جم و هفت خان رستم دو برداشت آزاد و نمایشی از شاهنامه فردوسی است. اما تکرار خود حماسه کهن و قهرمانان اسطوره‌ای آن نیست. تلاش ما این بوده است تا با الهام گرفتن از شاهنامه و یاری جستن از ادبیات ایران پیش از اسلام، از نظر ساختار، زبان، تحول موضوع و نحوه شخصیت‌پردازی، ابتکارهای نمایشی و طرح‌های دراماتیک نو در ...
30 مرغ سیمرغ
30 مرغ سیمرغ سی‌مرغ، سیمرغ برداشتی نمایشی از ”منطق‌الطیر“ شیخ فریدالدین عطار نیشابوری و براساس چارچوب و متن دراماتیک نمایشنامة ”کنفرانس پرندگان“ اثر ژان کلود کاریر نوشته شده است. ساختمان دراماتیک این نمایشنامه بر مبنای سنت داستان‌پردازی شرقی یعنی داستان در داستان است که در آن عمل قوی‌تر از عامل و فعل توانمندتر از فاعل است. نمایشنامة اول / سی‌مرغ، سیمرغ، نمایشنامة ...
مشاهده تمام رمان های قطب‌الدین صادقی
مجموعه‌ها