در نمایشنامه شما بازی را چطور تعریف میکنید که سال 2011 به چاپ رسیده شاهد داستان در داستانی هستیم که در هزارتوی خود زندگی رماننویسانی را در قالب شخصیتهای نمایشنامه مورد مداقه قرار داده است.
خدای کشتار
متن یک درام پارادوکسیکال کمیک اجتماعی و همزمان تلخمایه است که مایههای ابزورد هم به همراه داد که صرفا اجتماعی است و ارتباطی به وجوه فلسفی ندارد. این نمایش نهایتا و در کل در قالب کمدی رفتار ارائه شده و در آن یاسمینا رضا به عنوان نویسنده، دعوای بچهها را به دعوای والدین تبدیل کرده است. او از طریق تحلیل ...
گفتگوهای پس از 1 خاکسپاری
یاسمینا رضا نمایشنامهنویس و رماننویس ایرانی تبار، موفقترین و محبوبترین چهره در عرصهی ادبیات نمایشی در دو دههی اخیر است.
گفت و گوهای پس از یک خاکسپاری نخستین اثر اوست که نام یاسمینا رضا را بر سر زبانها انداخت و او را به چهرهی مطرح در میان غولهای دنیای تئاتر بدل ساخت. این اشتهار و موفقیت با آثار بعدی او هنر، ...
هیچستان
هیچستان، مجموعهای پنج قسمتی از صحنههایی کوچک از زندگی، کتابی کوچک در مقایسه با برخی نمایشنامههای یاسمینا رضا است؛ اما در آن اندیشههای شایان توجهی وجود دارد، به نظر نمیرسد هدف نویسنده، نگارش زندگینامهاش باشد؛ با وجود این شاید این کتاب تلاشی است برای ابدی کردن صحنههایی از زندگی.
زندگی ضربدر 3
زندگی × 3، سه واریاسون روی یک تم، تم زندگی، زندگی سونیا و هنری ، زندگی سونیا و هنری که در این شب بخصوص تازه پسر چموش و همیشه موی دماغشان را به اتاق خوابش فرستادهاند تا مگر دمی بیاسایند چه خیال خامی!... اینک صدای زنگ در ... نگاه کن! حدس بزن چه کسانی برای شام آمدهاند!
اینس و ...
آدام هابربرگ
بدین ترتیب، روزی از روزها آدام بربرگ روی نیمکتی روبهروی قفس شترمرغها نشسته بود. نیمکت از بارش نامحسوس باران نمناک بود. دو شترمرغ بیحال خاکستری رنگ جلوی خانهشان در محوطهای کاملا خالی علوفه میخوردند، تلفن همراه هابربرگ در جیبش زنگ زد: «الو!»
صدایی از آن طرف خط گفت: «عجب هوایی! آدم دق میکند.»، «کجایی؟»، «باغ وحش»، «اونجا چیکار میکنی؟»، «خودت ...