نمایش‌نامه

رویاهای رام نشده امپراتور و آنجلو ماه بر ترک اسب پیر (3 نمایش‌نامه)

صحنه: قهوه‌خانه «جنت»؛ حوالی فردوسی! چپ و راست صحنه، تخت‌ها (یا میزها و صندلی‌ها) با فواصلی منظم چیده شده‌اند و به صورت پلکانی با یکدیگر اختلاف ارتفاع دارند. هرچه به عمق صحنه می‌رویم، پله، پله، میزها بالاتر می‌روند. در عمق صحنه ـ در تاریک روشن محو آن ـ بساط قهوه‌چی است. سماور و ردیف قلیان‌ها و حضور محوی از خوراکی‌هایی که شاید قهوه‌چی در قهوه‌خانه‌اش به مشتریانش ارائه می‌کند! هرچه هست، یک قهوه‌خانه است؛ آشنا و غریب! حضور عناصری که بتواند در عین آشنایی، فضا را ویژه‌تر کند و کمی غریب بنماید، بد نخواهد بود. میان دو ردیف چپ و راست تخت‌ها (یا میز و صندلی‌ها)، راهرویی است که عبور افراد از آن، دیده خواهد شد. نزدیک‌تر از هر چیز به تماشاگر، پیش روی صحنه، حوضچه‌ای پر آب است. به میزها جداجدا و در خلوتش سر خواهیم زد. شاید که نور در این خلوت و طراحی آن به مددمان بیاید. همین!

نمایش
9786005765021
۱۳۸۸
۱۳۲ صفحه
۲۳۷ مشاهده
۰ نقل قول
دیگر رمان‌های ایوب آقاخانی
کسوف (دی وی دی)
کسوف (دی وی دی) نویسنده و کارگردان: ایوب آقاخانی. با نگاهی به ایده‌ای از محمد حاتمی. بازیگران: حمیدرضا آذرنگ، نسیم ادبی، ایوب آقاخانی. ... مدت زمان: 60 دقیقه. قالب‌بندی: DVD
3 نمایش‌نامه اقتباسی (فصل خون  شمعدانی‌ها  3 گانه پاریسی)
3 نمایش‌نامه اقتباسی (فصل خون شمعدانی‌ها 3 گانه پاریسی) ایوب آقاخانی زاده‌ی 1354 تبریز از نویسندگان مطرح و موفق نسل سوم نمایش‌نامه‌نویسان کشور است. از میان آثارش نمایش‌نامه‌های آنجا پشت در، دوئتی کوتاه برای پاییز، گیل گمش، ماه بر ترک اسب پیر، امپراتور و آنجلو، رودکی جادوگر واژگان سبز، روزهای زرد، مرثیه‌ای برای یک سبک وزن، جنوب از شمال غربی، زمین مقدس، رویاهای رام نشده، مومیا، منطقه صفر{کسوف}، نام ...
تمام صبح‌های زمین
تمام صبح‌های زمین جمیله: پس... صدا: و چون دلش نمی‌خواد شما رو درگیر این ماجرا بکنه، چیزی از این کاراش به شما نمی‌گه. جمیله: ... صدا: با شناختی که از شما پیدا کردم، تو اون مقطع کار درستی کرده. جمیله: ... پدر و مادر منو کشتن؟ صدا: پدربزرگتون این‌طور فکر می‌کرده. جمیله: شما چطور فکر می‌کنید؟ جمیله: (خیره است و بی‌جواب و طنین به طرف مقابلش!)...
نام همه مصلوبان عیسی است
نام همه مصلوبان عیسی است نمی‌دونم واسه چی می‌پرسین و کی هستین. این روزها نمی‌شه درست تشخیص داد کی حق داره بپرسه، کی نه! حرف، یک کلمه این ور اون ور می‌زنی،‌ می‌چسبوننت یه تیره‌ و دسته‌ای، بیا و جمعش کن! اسمم «فردوسه». من دوستش بودم. با این وضعیت بهتره بگم دوستش هستم. تو این نجاری کار می‌کرد. عاشق سینما بود. ولش می‌کردی تو «مولن ...
راهنمای عملی نمایش‌نامه‌نویسی برای رادیو به همراه 2 درام رادویی نمونه‌وار (نیمه‌تنه ارغوانی و بیلی بتگیت)
راهنمای عملی نمایش‌نامه‌نویسی برای رادیو به همراه 2 درام رادویی نمونه‌وار (نیمه‌تنه ارغوانی و بیلی بتگیت) نمایش رادیویی، نمایشی است ارزان، با مناسک ارتباطی ویژه آن چرا که مخاطبان نمایش رادیو برعکس تئاتر سینما و حتی تلویزیون مخاطبان اسیر نیستند. آن‌ها می‌توانند هم زمان با برقراری ارتباط با نمایش به هر کاری به دلخواه بپردازند و در هر موقعیتی آن را بشنوند. همین مقوله سبب می‌شود که با نمایش دشوارتری به لحاظ نوشتن و تولید مواجه ...
مشاهده تمام رمان های ایوب آقاخانی
مجموعه‌ها