نمایش‌نامه

کافه مک‌ادم

مک‌ادم نام گیاهی گلدانی است.همان گیاهی که در ایران به نام پیچ شناخته می‌شود.بوته‌ای کم توقع و سخت جان.در هر آب و هوایی زنده می‌ماند و رشد می‌کند.مشهور است اگر قلمه‌اش را بین دو تا سنگ هم بگذاری ریشه می‌دواند و سبز می‌شود.شاخه در شاخه می‌پیچد و با سبزینه‌اش فضایی را پر طراوت می‌کند.این گیاه را نخستین بار مهاجری به نام مک‌ادم از اروپا به کانادا آورده است و در کانادا نشانه‌ای است از مهاجر و مهاجرت.

ققنوس
9789643119959
۱۳۹۳
۹۶ صفحه
۲۵۲ مشاهده
۰ نقل قول
دیگر رمان‌های محمود استادمحمد
آ سید کاظم و تیغ و ترنا از مجموعه نمایش‌نامه‌های محمود استاد محمد (جلد اول) نمایش‌نامه
آ سید کاظم و تیغ و ترنا از مجموعه نمایش‌نامه‌های محمود استاد محمد (جلد اول) نمایش‌نامه خورشید هنر درخشنده است اما دیدارش برای هر چشمی میسر نیست؛ هر کسی با هر چشمی، با هر دلی، با هر خوی و خصلتی نمی‌تواند آن جهان ناب را ببیند، تاب آورد و درکش کند. آن شعشعه روشن‌کننده دل، گرم‌کننده باطن، به هر کسی نمی‌تابد. تا پای به آن وادی نگذاری، به سوی دامنه ره نپیمایی، خارها به پا و ...
آسید کاظم و 2 نمایش‌نامه دیگر
آسید کاظم و 2 نمایش‌نامه دیگر نمایشنامة «آسیدکاظم» برای اولین بار در دی‌ماه 1350 توسط گروه ”تئاتر دیگر“ و به کارگردانی «محمود استادمحمد» در خانة نمایش و سپس در سال 1351 در تالار بیست و پنج شهریور روی صحنه رفت و همان سال به وسیله انتشارات بابک و بعد از آن انتشارات گام منتشر شد. این کتاب، همان نسخة چاپ اول است که بدون هیچ‌گونه ...
دیوان تئاترال
دیوان تئاترال زمان وقوع اتفاق دیوان تئاترال از دوره خسرو پرویز است تا عصر گفتمان، و در این میان می‌خواهد بگوید فرهاد پیکرتراش، آن هنرمند کوه‌کن شده، هنرگز عاشق شیرین نبوده است.
آسید کاظم و تیغ و ترنا از مجموعه نمایش‌نامه‌های محمود استاد محمد (جلد اول) نمایش‌نامه
آسید کاظم و تیغ و ترنا از مجموعه نمایش‌نامه‌های محمود استاد محمد (جلد اول) نمایش‌نامه خورشید هنر درخشنده است اما دیدارش برای هر چشمی میسر نیست؛ هر کسی با هر چشمی، با هر دلی، با هر خوی و خصلتی نمی‌تواند آن جهان ناب را ببیند، تاب آورد و درکش کند. آن شعشعه روشن کننده دل، گرم کننده باطن، به هر کسی نمی‌تابد. تا پای به آن وادی نگذاری، به سوی دامنه ره نپیمایی، خارها به ...
مجموعه نمایش‌نامه‌های محمود استادمحمد
مجموعه نمایش‌نامه‌های محمود استادمحمد نمایش از یک غریزه نشئت می‌گیرد. غریزه نمایش یک غریزه عام است و تماشاگر و نمایشگر در این غریزه مشترک‌اند. ولی جدا از این غریزه عام، هر اثر نمایشی درست در همان لحظه‌ای که نطفه هستی‌اش شکل می‌گیرد صاحب غرایزی می‌شود که مجموع‌شان هستی آن نمایش را معنا می‌کند، که مجموع‌شان رمز و راز موجودیت آن نمایش را به جریان ...
مشاهده تمام رمان های محمود استادمحمد
مجموعه‌ها