نمایش‌نامه و فیلم‌نامه

مجموعه نمایش‌نامه‌های کوتاه یوجین اونیل (اخطار بی‌پروایی زن زندگی) نمایش‌نامه

سه نمایش‌نامه «اخطار»، «بی‌پروایی» و «زن زندگی» تک‌پرده‌هایی از یوجین اونیل هستند که نیاز انسان به پول و عشق را بازنمایی می‌کنند و به این ترتیب آثار او را از تراژدی و حزن‌انگیز بودن صرف، فراتر می‌برند. در نمایش‌نامه «اخطار» یک اپراتور رادیو که شنوایی درستی هم ندارد، به دلیل آواری از مشکلات مالی، زنی سرزنشگر و خرده‌گیر و کودکانی گرسنه مجبور است به سفری دریایی برود؛ اما این سفر سرنوشتی غم‌بارتر از زندگی برایش رقم می‌زند. در نمایش‌نامه «بی‌پروایی» زنی به اجبار خانواده با معیار پول و ثروت ازدواج می‌کند. سپس در عطش دستیابی به ذره‌ای محبت، عشق را در آغوش مرد دیگری جستجو می‌کند. در نهایت نیز چیزی جز سرانجامی تاریک عاید آن مرد نمی‌شود. نمایش‌نامه «زن زندگی» بر گفتگوهای 2 معدنچی آمریکایی که هر دو عاشق زنی جوان هستند، تمرکز دارد. هر سه داستان، نقش مرد و زن در تحکیم و یا از هم گسستن بنیان خانواده را به عنوان بنیادی‌ترین گروه اجتماعی به بوته آزمایش می‌گذارند.

سبزان
9786001173479
۱۰۴ صفحه
۱۳۹ مشاهده
۰ نقل قول
دیگر رمان‌های یوجین اونیل
مرد یخین می‌آید
مرد یخین می‌آید هیکی: (با اوقات تلخی) خدایا،‌ تو کاراگاه احمقی هستی! فکر می‌کنی الان دیگه به زندگی اهمیت می‌دم؟ نه، کله‌پوک، دیگه هیچ امید واهی نکبت یا هیچ خواب و خیالی واسم نمونده! موران: (او را به سمت در راهرو هل می‌دهد.) راه بیفت!
داینامو
داینامو داینامو در سال 1929 به چاپ رسید. استفاده از تجربه‌های شخصی در خلق شخصیت‌های نمایش‌نامه از ویژگی‌های اصلی آثار اونیل به شمار می‌رود بنابراین رد پای دغدغه‌های شخصی اونیل در خلق نمایش‌نامه داینامو غیرقابل انکار است. زیستن در عصر دین‌داری کورکورانه و هم‌زمان ظهور جلوه‌های مدرنیته، همگام با پیشرفت‌های تکنولوژی، ذهن خردورز اونیل را به چالش کشیده و در این ...
روزهای بی‌پایان
روزهای بی‌پایان روزهای بی‌پایان در سال 1934 به چاپ رسید. این نمایش‌نامه بیانگر رویارویی انسان مدرن با مکاتب مختلفی است که هر یک با ارائه روایات خود از حقیقت، هویت یکپارچه انسان و یا توهم او از داشتن هویت یکپارچه را درهم می‌شکند. انسان مدرنی که سعی در منطبق نمودن ارزش‌های خود با روح زمانه دارد و همزمان گسست تام از باورهای ...
سفری طولانی از روز به شب
سفری طولانی از روز به شب مری: جیمی چشه؟ دوباره داشتی بهش غر می‌زدی؟ تو نباید همیشه اونو این‌جوری تحقیر کنی. اون تقصیری نداره. مطمئنم اونم اگه توی یه خونه واقعی بزرگ شده بود الان رفتارش به کلی متفاوت بود. (به آرامی به سمت پنجره سمت راست می‌رود.) تو هواشناس خوبی نیستی عزیزم. همه جا رو داره مه می‌گیره. به سختی می‌تونم سمت دیگه ساحلو ببینم. تایرون: ...
هوس زیر درختان نارون
هوس زیر درختان نارون در این مقاله نگارنده برآن است که پس از تعریف نظم‌های 3 گانه ژاک لاکان (خیالی، نمادی، واقع) به بررسی مفهوم دیگری و تاثیر آن بر ضمیر ناخودآگاه در شکل گیری شخصیت‌های نمایشی هوس زیر درختان نارون اثر یوجین اونیل بپردازد و همچنین واکنش‌های شخصیت‌ها به جهان پیرامون به مثابه نمود بیرونی ذهن ناخودآگاه را مورد بررسی قرار دهد.
مشاهده تمام رمان های یوجین اونیل
مجموعه‌ها