رمان ایرانی

ویران می‌آیی

متولد 1339. شروع داستان‌نویسی و نوشتن نقد داستان و نقد فیلم و گاهی فیلم‌نامه‌های کوتاه از 1363. چاپ کردن این نوشته‌ها در نشریات مختلف در همین سال‌ها و تا سال‌ها بعد. از حدود سال 1372 تا هفت سال بعد روزنامه‌نگاری در بخش‌های ادب و هنر چهار روزنامه. اولین کتاب‌های چاپ شده، داستان‌های بلندی برای نوجوانان: پسران دهکده (1369، انتشارات سروش)، افسانه و شب طولانی (1371، انتشارات کانون پرورش فکری). انتشار رمان نیمه‌ی غایب ( 1378، نشر چشمه) که برنده‌ی اولین دوره‌ی جایزه‌ی مهرگان و همین‌طور جایزه‌ی یلدا ( انی یکی را به‌طور مشترک) می‌شود و تا سال 87 پانزده‌ بار چاپ شده است. انتشار رمان ویران می‌آیی (1382، نشر چشمه) که نامزد جایزه‌های بنیاد گلشیری و یلدا می‌شود و تا سال 87 چهار بار چاپ شده است. از کتاب‌های غیر داستانی او دو مجموعه مقاله در زمینه‌ی داستان‌نویسی (ده جستار داستان‌نویسی در سال 1383 و جادوهای داستان در سال 1387، هر دو در نشر چشمه) و همین‌طور گردآوری مجموعه مقالاتی درباره‌ی آثار هوشنگ گلشیری به نام هم‌خوانی کاتبان (1380، نشر دیگر) است. آخرین کارهای چاپ ‌شده‌ی سناپور، شمایل تاریک کاخ‌ها و مجموعه شعر سیاهه‌ی من است. رمان لب بر تیغ نیز از او از سال 84 آماده‌ی انتشار و منظر دریافت مجوز است. هم‌چنین نزدیک ده سال است که داستان‌نویسی هم تدریس می‌کند.

چشمه
9789643621261
۱۳۹۰
۱۸۴ صفحه
۱۷۵۰ مشاهده
۷ نقل قول
حسین سناپور
صفحه نویسنده حسین سناپور
۹ رمان سناپور در سال ۱۳۳۹ در کرج به‌دنیا آمد. درس‌خواندهٔ رشتهٔ منابع طبیعی است اما از همان ابتدا به نوشتن و روزنامه‌نگاری روی آورد. در آغاز فعالیت داستان‌نویسی‌اش برای کودکان و نوجوانان می‌نوشت. پسران دهکده (۱۳۶۹) و افسانه و شب طولانی (۱۳۷۳) حاصل این دوران است. سپس به روزنامه‌نگاری روی آورد و در روزنامه همشهری و زن و حیات‌نو و چند نشریه دیگر شروع به همکاری کرد. مدتی هم بر کار گردآوری و چاپ داستان‌هاب مجلات گردون و کارنامه نظارت داشت. ...
دیگر رمان‌های حسین سناپور
شمایل تاریک کاخ‌ها
شمایل تاریک کاخ‌ها حسین سناپور: شرح احوال نوشتن؛ متولد 1339. شروع داستان‌نویسی و نوشتن نقد داستان و نقد فیلم و گاهی فیلم‌نامه های کوتاه از 1363. چاپ کردن این نوشته‌ها در نشریات مختلف در همین سال‌ها و تا سال‌ها بعد.از حدود سال 1372 تا هفت سال بعد روزنامه‌نگاری در بخش‌های ادب و هنر چهار روزنامه،انتشار رمان نیمه غایب که برنده اولین دوره‌ی جایزه ...
نیمه غایب
نیمه غایب
خاکستر
خاکستر تاریکی است که می‌گذارد ببینیم. خودمان را ببینیم و این شتاب مهمل را؛ جلو زدن و ویراژ دادن میان دیگران، که همان اطوار تن است، منتها با ماشین، که شکل خوش‌اندام‌تر و کم‌تر صدمه‌پذیر تن‌مان است. همین‌قدر هم‌‌شناس‌‌ایم برای هم، که کمی آن سوتر از تاریکی خودمان، لحظه‌یی صورت محوی را از پشت شیشه کناری‌اش می‌بینیم که تا پنچره آن‌سومان ...
آتش
آتش هر چند معمولا وقت‌شناسی را مهم‌ترین عامل داشتن یک سفر خوب می‌دانیم، من اغلب آرزو داشته‌ام هواپیمایم تاخیر داشته باشد تا ناچار شوم وقت بیشتری را در فرودگاه بگذرانم. کمتر پیش آمده این آرزو را با دیگران در میان بگذارم... آقایی که با من تماس گرفته بود توضیح داد که شرکتش اخیرا علاقه‌ای به ادبیات پیدا کرده و تصمیم گرفته ...
سمت تاریک کلمات
سمت تاریک کلمات «بعضی‌مان یک مرتبه بیدار می‌شویم، بعضی آهسته، و بعضی هیچ‌وقت. اما اگر بیدار شویم، دیگر فکر و نظر دیگران هیچ تاثیری در حال‌مان ندارد. این‌که وقتی ما را می‌بینند چشمانشان برق بزند، یا برعکس، پره‌های دماغ‌شان با نفرت باز و بسته شود، هیچ اهمیتی ندارد. مهم فقط این است که خودمان جلو آینه که می‌ایستیم چه می‌بینیم. اگر نتوانیم جلو ...
مشاهده تمام رمان های حسین سناپور
مجموعه‌ها