نمایش‌نامه

عروسک‌خانه

(Et dukkehjem a dolls house)

در این نمایش‌نامه که ایبسن آن را در سال 1879 نوشته است ‹‹نورا›› زن جوان زنده‌دل و پر نشاطی است که برای نجات شوهر خود ‹‹هلمر›› از یک بیماری سخت و خطرناک، و تحصیل مخارج مداوای او، پنهانی از شوهر، امضای پدر خود را برای گرفتن وامی جعل می‌کند. اگر پدرش ناگهان نمرده بود مسلما حاجت او را بر می‌آورد و پول مورد نیاز او را به او تسلیم می‌کرد. ‹‹کروگستاد›› وام‌دهنده، کارمند بانکی است که مدیریت آن به عهده هلمر واگذار شده و هلمر با سابقه آشنایی به ذات خبیث کروگستاد در صدد اخراج او از بانک برآمده است. کروگستاد پس از اطلاع از این موضوع...

کارنامه
9789644310461
۱۳۸۵
۳۱۲ صفحه
۷۳۷ مشاهده
۰ نقل قول
هنریک ایبسن
صفحه نویسنده هنریک ایبسن
۲۳ رمان Henrik Johan Ibsen was a major Norwegian playwright largely responsible for the rise of modern realistic drama. He is often referred to as the "father of modern drama." Ibsen is held to be the greatest of Norwegian authors and one of the most important playwrights of all time, celebrated as a national symbol by Norwegians.

His plays were considered scandalous to many of his era, when Victorian values of family life and propriety largely held sway in Europe and any challenge ...
دیگر رمان‌های هنریک ایبسن
دشمن مردم (نمایش‌نامه در 5 پرده)
دشمن مردم (نمایش‌نامه در 5 پرده) هنریک ایبسن شاعر و نمایش‌نامه‌نویس توانای نروژی در بیستم مارس 1828 میلادی چشم به جهان گشود. او از جمله نمایش‌نامه‌نویسان مدرن و تحول‌گرایی است که جان تازه‌ای به کالبد ادبیات دراماتیک بخشیده و در آثارش، نگره تازه‌ای به انسان را مطرح کرده است. درام‌های او حول محور انسان طراحی شده و دیدگاه‌ها، آرمان‌ها، حرمان‌ها، کامیابی‌ها و ناکامی‌های فردی و اجتماعی ...
خانه عروسک و اشباح
خانه عروسک و اشباح در این نمایش‌نامه که ایبسن آن را در سال 1879 نوشته است ‹‹نورا›› زن جوان زنده‌دل و پر نشاطی است که برای نجات شوهر خود ‹‹هلمر›› از یک بیماری سخت و خطرناک، و تحصیل مخارج مداوای او، پنهانی از شوهر، امضای پدر خود را برای گرفتن وامی جعل می‌کند. اگر پدرش ناگهان نمرده بود مسلما حاجت او را بر می‌آورد ...
هدا گابلر
هدا گابلر هدا گابلر اثری است که در آن تاریخ یاد می‌گیرد به منتقدانش و نیز به خود بیندیشد، از نظر درونمایه، می‌توان این اثر را چکیده همه آثار رئالیستی پیشین ایبسن، از حیث جایگاه آثار رئالیستی او، ختم کلام و اتمام حجت با مخاطب و خودش، و از نظر سبک، اعلام کوچ به پیشگاه خورشید، «فرم/صورت»، نامید؛ قلمرویی که هیلده، سروش ...
روسمرسهولم وقتی ما مردگان سر برداریم
روسمرسهولم وقتی ما مردگان سر برداریم
مشاهده تمام رمان های هنریک ایبسن
مجموعه‌ها