نمایش‌نامه

لاله‌زارون زار زارون (مجموعه نمایش‌نامه)

کتاب «لاله‌زارون، زار زارون» مجموعه سه نمایش‌نامه از نمایش‌نامه‌نویس و کارگردان و محقق تئاتر، محمود استادمحمد است، به نام‌های «چلچراغ»، «سرمه»، «سید دلبر»، که بیشتر وقایع آن‌ها در مهد تئاتر ایران، لاله‌زار می گذرد و به زندگی آدم‌هایی می‌پردازد که عمدتا در کار تئاتر و سینما هستند و در حقیقت کتاب ضمن بررسی تئاتر با طنزی به غایت گیرا، تمامی مسائل تئاتر و زندگی تئاتری‌ها را به نمایش می‌گذارد و گفتنی‌های بسیاری را درباره تئاتر در غالب این نمایش‌نامه‌ها، مطرح می‌کند ‹‹لاله‌زارون، زار زارون›› کتابی است برای تمامی اهل تئاتر و سینما و همه علاقه‌مندان به هنر و ادبیات ایران.

قطره
9786001191237
۱۳۹۰
۱۵۲ صفحه
۲۵۷ مشاهده
۰ نقل قول
دیگر رمان‌های محمود استادمحمد
دیوان تئاترال
دیوان تئاترال زمان وقوع اتفاق دیوان تئاترال از دوره خسرو پرویز است تا عصر گفتمان، و در این میان می‌خواهد بگوید فرهاد پیکرتراش، آن هنرمند کوه‌کن شده، هنرگز عاشق شیرین نبوده است.
مجموعه نمایش‌نامه‌های محمود استادمحمد
مجموعه نمایش‌نامه‌های محمود استادمحمد نمایش از یک غریزه نشئت می‌گیرد. غریزه نمایش یک غریزه عام است و تماشاگر و نمایشگر در این غریزه مشترک‌اند. ولی جدا از این غریزه عام، هر اثر نمایشی درست در همان لحظه‌ای که نطفه هستی‌اش شکل می‌گیرد صاحب غرایزی می‌شود که مجموع‌شان هستی آن نمایش را معنا می‌کند، که مجموع‌شان رمز و راز موجودیت آن نمایش را به جریان ...
گل یاس عکس خانوادگی از مجموعه نمایش‌نامه‌های محمود استادمحمد (جلد سوم) نمایش‌نامه
گل یاس عکس خانوادگی از مجموعه نمایش‌نامه‌های محمود استادمحمد (جلد سوم) نمایش‌نامه هفتاد سال قبل ساموئل بکت به تاثیر از نیچه گفت: کلمات از بار معنی تهی شده‌اند. پذیرفتن این مفهوم، هولناک و ویرانگر است و من در پذیرفتن این باور سال‌ها با خود جنگیدم؛ ولی اکنون، غماغم که این ماتم لاجرم همه وجودم را فرا گرفته است. می‌نویسیم، اتفاقی نمی‌افتد، نمی‌نویسیم، اتفاقی نمی‌افتد.
کافه مک‌ادم آخرین بازی از مجموعه نمایش‌نامه‌های محمود استادمحمد (جلد دوم) نمایش‌نامه
کافه مک‌ادم آخرین بازی از مجموعه نمایش‌نامه‌های محمود استادمحمد (جلد دوم) نمایش‌نامه آن که در بطن و متن تئاتر چشم باز کرده عاشق تئاتر نیست، هستی‌اش به تئاتر مرتبط است، ماهی این دریاست؛ اگر دریایی وجود نداشته باشد، حتی اگر دریا به باریکه‌جویی فروریزنده در تالاب مبدل شده باشد. آن که تئاتر ایران را حق خودبینی‌های پست و خودخواهی‌های حقیر خود نمی‌پندارد، دستی گشاده در تاراج و حراج هستی تئاتر ندارد، خوب ...
مشاهده تمام رمان های محمود استادمحمد
مجموعه‌ها